Fåglar!

Tidigare i veckan hade vi ingenting att göra en eftermiddag, så vi åkte till en liten Chilensk bergsby.
Snacka om världens ände! Byn ligger längst ner i en dal, omringad av berg som är tusentals meter höga, byn har bara en endaste liten grusväg till sig och de har några dieselgeneratorer som levererar ström till klockan åtta på kvällen.

I alla fall, när vi började närma oss byn, så såg jag några fåglar flyga upp en bra bit bort.
Snart var det flera hundra fåglar som flög upp.
Det är som mäktigt med så många fåglar samtidigt, som en enda stor varelse...
Fast det häftiga var när fåglarna kom närmare...
Det var knallblåa och gula pappegojjor!
Snacka om bissart! Det hade man inte väntat sig!
Magnus bara stannade bilen och vi bara gapade!

Självklart hade jag glömt kameran.

I fredags var vi tillbaka i byn för att handla chips, och då hade jag kameran beredd ifall vi skulle se några pappegojjor igen...
Fick dock bara fast två stycken på kameran, och man ser knappt vad det är, de är snabba de där djuren!





Tack och hej, nu åker jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback