Höst i Norrland

Höst!

Nu är det mysigt här hemma! Hösten är här!

Hösten innebär att löven gulnar, vädret blir kallare och blåsigare samt att Fredrik fyller år.

Idag kommer jag bara att anteckna min helg.

I fredags skulle min bror köra från Luleå hit till Skellefteå med Saab 99:an som jag brukade äga. Eftersom generatorn eller vad det nu var brukade skrika, så var jag på helspänn ifall han inte skulle kunna ta sig hela vägen hit.

Det börjar med att han ringer från Macken där han hade köpt kaffe. Bilen startar inte när han ska iväg. Ajaj.
Så i tjugo minuter frågar han folk om de har startkablar innan en vänlig själ hjälper honom.

Så bär det iväg.

Men inte länge, eftersom efter när han kommit ut på E4:an så tappar bilen kraft tills den till slut stannar helt.

Attans attans, så det var bara för mig att bränna upp till Lule och hämta hit honom!

Fast när vi kom dit, så orkade vi inte åka hem, så vi köpte några öl och for ut och pratajjade i Luleå istället.

Skoj skoj.

Dagen efter åkte vi till stan och köpte en Lammstek innan vi åkte vidare hem till Boliden!

Lammstek är lätt min favoriträtt. Lätt.

Det är så otroligt skönt att ha lördag hemma i Boliden, Mor, Far och bror var hemma, bara syster som saknades.. :/
Mor lagade potatisgratäng, Far grillade steken, och jag fixade vitlökssmöret!

Gottegott.

På kvällen såg vi en film med Morgan Freeman och Jack Nickolson. En fyra av fem.

I Morse gjorde vi fetfrukost med Bacon, omelett (med chevrè), och fil.

Sen gick jag, bror och mor ut i skogen och gick en sväng! (där jag tog dagens bild)

Det var min helg. En riktigt bra helg!

Synd bara jag inte träffade mitt livs kärlek, men jag tar det nästa helg istället.

Nu har jag ont i axeln och är kass i magen. Har säkert fått någon tropisk sjukdom när jag var i Indien.
Eller så är jag bara hypokondriker.

Det var allt




Höststig.
Lite photoshoppad för att fixa färgerna.

Kommentarer
Postat av: Pappe

Creapy bild. Från typ en skräckfilm eller nåt. omfamnar mig själv av rädsla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback