stolpar och diagram


Diagram på datorskärmen
image47



Idag har jag fixat med siffror och statistik.
Ordnat i svar från enkäter
Multiplicerat, och adderat, allt för att få fram digram.
Igår gjorde jag en hel hög stolpdiagram och idag gjorde jag först ett par tårtdiagram, men tog bort dem och gjorde några stolpdiagram till istället.
Tråkigt som tusan tycker säkert den som läser detta, men det är det inte!
För varje diagram jag gör något är svaret på en fråga.
Svaret som inte funnits tidigare, och ett svar som jag fått fram!
Ett svar som kanske kanske genererar stooora pengar
Jobb åt någon arbetslös
Eller förståelse för den som vill förstå.
Och kanske en ingenjörsexamen till mig.

Och så ser det så fint ut med alla olikfärgade linjer!


Idag var det fint väder, här är den bild jag tog när jag gick hem idag:

Inte så långt från där jag bor i fjollträske!
image48


Undra om träden hunnit bli gröna än där uppe i norr?

Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback