Gamla svartvita bilder

Min farfars far, som hette Carl Johan Johansson var fotograf, och då jag var hemma i boliden sist gick jag igenom lite bilder som han har troligtvis har tagit, och hittade ett helt gäng med roliga bilder, riktigt kul!
Vi ska tydligen ha ännu fler bilder, så jag får se till att pappa plockar fram dem när jag är hemma nästa gång!
Hittade en bild som jag gillade extra mycket, vi ska tydligen ha den som glasnegativ också, så jag hoppas jag hittar glasnegativet sen så får jag framkalla den på riktigt, men tills vidare, så får denna inscanning funka, i alla fall för bloggen!
 Bilden är gammal, och är från Stockholm någonstans, är det någon som vet vart den är tagen, så skriv en kommentar!!
Skulle jag få tag på orginalnegativen skulle kunna läsa vad som står på solskydden i bakgrunden...



image46

Jag tycker att det är lite kul att de har duvorna i sina händer, inte många som skulle göra något sådant idag, med tanke på all salmonella, sars osv som de bär med sig...
Duvorna här kanske inte bar dessa sjukdommar i sverige på den tiden, eller så kanske man inte visste om det?
Jag gillar bilden i alla fall!

Nu kan ingen klaga på att jag inte skrivigt på ett tag, två inlägg på två dagar!
Får se om det dröjjer ett halvår till nästa inlägg bara.. :p

Det var allt jag kände för att skriva idag.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej, har du tagit reda på hur man framkallar gamla glasnegativ?



Postat av: Fredrik

Jo! Jag har frågat på fotoaffärer, och de brukar kunna göra det, fast jag har för mig att det kostade en slant.. Och så finns det ett ställe i gamla stan som säljer gamla bilder på stockholm, de kan fixa inscanning och även retuschering, och har man någon intressant bild som man vill låta de få rättigheterna för, så sa de att de kunde fixa det gratis... Fast det känns ju inte helt rätt att ge bort rättigheterna på en gammal fin bild som kanske är unik...

2008-10-03 @ 16:59:27
URL: http://kazador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback