We must not destroy them

Halopp.

Har inte hunnit skriva om då jag åkte bil nere under alperna för några veckor sedan. Jag åkte bil i en lång tunnel, 500 meter under markytan. Folket där var dåliga på engelska, och den engelska de pratar, pratar de på perfekt schwarzeneggerbrytning. En brytning som får Pablo Franciso att ligga i lä. På golvet i tunneln ligger det med jämna mellanrum fastskruvade plattor av metall, med motsvarande i taket.
Jag frågar Wolfgang som kör bilen vad plattorna är till för, och han förklarar vilka geotekniska uppgifter plattorna är där för, och förklarar att då jag kör, får jag absolut inte köra över dem, och så avslutar han på perfekt Schwarzeneggerengeska, "And we must not destroy them".
Var tvungen att låta bli att flina. Inte le. Ta honom seriöst.
Kan man ta någon seriöst som säger något så roligt?
Jag lät i alla fall bli att köra över plattorna.
Nu är jag utanför Wien, och här är det 40 grader varmt ibland, och 16 grader ösregn ibland.
Folket är trevligt och maten smakar schnitzel och surkål. Gott!

Jag får se då jag kommer hem! Ser fram emot hur jag ska våldgästa allihopa.

Och så en bild från borrmaskinen i alperna.



Botten på sjön "Feldsie"
image55




Och så ett finger! Pal!
image56



Jag vill ha en systemkamera igen, så att jag kan ta finefina bilder till min blogg.

Tjo.



Kommentarer
Postat av: Syrran

Kan surkål vara gott?
Måste höras snart...vi åker upp till Riksgränsen imorgon...kram

2007-07-31 @ 23:45:22
Postat av: Pappe

Skitkul att du hörde av dig, men satt ni verkligen och drack öl på arbetsplatsen? Lät som ni stod vid någon maskin som väsnades.

2007-08-01 @ 09:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback