Vita huset

32 grader i skuggan visade termometern idag.
Jag låg på gräset stekandes i solen, och tänkte på en söt tjej som gillar Te, då mormor frågade om jag ville ha en kopp kaffe.
"Självklart" sa jag.
"Eller du kanske vill ha Te?" Sa mormor.
Te! Det kanske skulle vara något? "Jaaa, det skulle jag nog hellre ta!" svarade jag
"Nä, jag ska då ha kaffe" Tyckte mormor, men hon ändrade sej snabbt "Nä, te kanske ändå inte skulle vara så dumt"
Så vi kokade te, och det var faktiskt inte så dumt, fastän solen stekte utomhus!

Man påverkas så mycket av varandra, det kanske inte är så dåligt, att ändra på sej lite grann... Det är nog därför alla svenskar är lika alla svenskar, vi har genom alla tusentals år anpassat oss lite, och sen lite till, och tillslut gillar de flesta av oss kalles kaviar och mellanmjölk...
För saken är den att jag verkligen tycker mer om te nu, än vad jag gjorde för ett år sen! Inte för att jag ogillade te då, nej, nog kunde det vara gott, men idag är det mer gott!

Det där blev dagens filosofi. Eller psykologi. Eller politikologi, eller vad det nu blev.

Igår blev i alla fall min första dag på jobbet. Steg upp 04:30, och körde iväg mot svartliden. Ganska skönt att köra så tidigt på morgonen, knappt någon annan trafik, och vägarna är breda...
Synd bara bilen ska dra så mycket soppa då man kör fort! =)
Tungt skift blev det i alla fall! Man är ju inte riktigt van vid att jobba, och så börjar man direkt med 12-timmarsskift!
Nog om jobbet. Det gick bra i alla fall. Jobbar sen onsdag, torsdag och fredag. 07-19.

Jag har fått tillgång till ett rum i ett hus där jag får sova då jag jobbar. Huset kallas för vita huset, och ligger i en aldelens för liten by som heter Pauträsk.
Närmaste affären är mer än fyra mil bort, och det är grusväg halva biten som gäller. Snacka om öde!
Och snacka om förvånad jag blev när det visade sej att huset har internet!
Det hade jag aldrig vågat hoppas på! Så nu kan jag uppdatera min blogg då jag är här!


Vita huset i Pauträsk
Vita huset i Pauträsk



Ett glas bubbelvatten
Bubbelvatten

Ett glas iskallt bubbelvatten är gott till internetsurfandet!
Jag har ett tag haft en annan blogg på luuuunar, men den här bloggen är ju mycket bättre! Man kan lägga in fina bilder, sidan blir snygg, och allt blir bra! Jag kanske fortsätter med det!
Snart skulle de dessutom fixa så att man ska kunna föra över bloggar från andra ställen, så då kommer jag ett steg närmare en eliminering av mitt lunaranvändande!
Hehe, jag byter ett beroende mot ett annat, smart Fredrik.

Här är i alla fall mitt absolut första blogginlägg, Fredagen den 21 april 2000, 16:20


Vår...
 Nu är typ våren här... Är typ 15+ ute...
 Har städat mitt rum... Sen ändå för j-lit ut där... jag måste nog städa lite till =(
 Solen skiner, och jag sitter framför datorn... Jaja... Ska nog ut snart...
 Hmmm... Nio dagar till valborgs... Hmmm... då är det 25 skoldagar till sommarlovet.
 Jag och mina nedräkningar... Men är det förbjudet att länga till sommarlovet???


Haha, det är mer än sex år sedan!

Nu kom sydafrikanen ner, han och hans fru ska laga mat, så jag ska väl ta undan grejjorna från matbortet, han verkar vara riktigt kul!

Dagens inlägg, totalt utan vett.

Hans: kommentera nu!



Kommentarer
Postat av: Josefina

Hans är inte så duktig på att kommentera :P

Postat av: Fredrik

Men han sa ju att han skulle göra det! Så DU läser min blogg! Haha! =))

2006-06-14 @ 19:35:30
URL: http://kazador.blogg.se
Postat av: Josefina

Ja jag gillar att läsa bloggar, man skulle kunna se det som ett beroende nästan! :)

2006-06-15 @ 15:14:29
URL: http://alleine.blogg.se
Postat av: Hans

Jag är så sjuk, så sjuk att jag använder mina sista krafter för att kommentera din blogg! Bra gjort Fredrik! :D

2006-06-16 @ 09:43:00
URL: http://pruppen.blogg.se
Postat av: Anonym

aah, men du är ju en snäll prick!

2006-06-17 @ 16:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback