För mycket nudlar.

Det finns något som jag aldrig tycks lära mej, och det är att inte laga för mycket mat.
Det ser ju så lite ut då jag ska koka till det, men när jag sen heller det i talriken, så inser jag direkt att det där kommer jag aldrig att orka käka upp!

Dagens lunchrecept blev i alla fall:

vatten i en liten gryta.
Lite kryddor: chili, ingefära, curry, och lite lite vitlök
Lite hummerfond och en halv bit köttbuljong.
Lite honung åkte också i, och även en halv näve salt.
Sen för att det skulle vara något att tugga på, så lade jag till två bitar äggnudlar  och en näve majs, sedan fick det koka tills nudlarna var färdiga, och då slängde jag i några räkor och lät dom bli varma



Färdigt!

060608 Dagens nudlar


Nog har man lite att göra om man tar kort på sin lunch och publicerar den på nätet, men precis så är det!
Är hemma i Boliden nu, och alla jobbar idag, så det finns inte så mycket att göra...
Att jag dessutom inte har tillgång till någon bil som fungerar just nu gör det inte heller roligare!
Måste ta och hitta på något att fördriva tiden med idag... Hmm, ska man göra något konstruktivt, eller ska man bara lata sej?
Vilka problem man har! ;)
Jag går väl ner och tjollra med min bil, tänk om den startar!
*brumbrum*




Min bil på vintern
Bubblan, vinter

Det var allt för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Stackars dig som inte har något att göra Fredrik. Du kan glädja dig åt att du inte är ensam om problemet. Jag har nämligen drabbats av förkylning, så jag kan inte ens jobba.
Jag åt äggnudlar igår, fast med wok. :D

Postat av: Fredrik

Det är ju gaaaanska mycket lyxigare om man gör nudlarna med wok! Nu befinner jag ju mej i ödemarken, och jag planderade lite dåligt, så jag har ingen mat att äta ikväll! ;P

2006-06-15 @ 20:21:11
URL: http://kazador.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback