Ännu ett jobb.

Här kommer alltså mitt första inlägg som jag skriver här, och förhoppningsvis inte det sista.
Struktur kommer jag säkert sällan att ha, jag skriver oftast bara det jag känner för att skriva!
Jag har en hel hög med inlägg från en annan blogg, så jag ska ta och försöka lita ut om man kan publicera dem i efterhand.
Fredrik heter jag, och jag ska bli ingenjör.
I Filipstad bor jag, och jag ska flytta härifrån!
Singel är jag, och jag ska skaffa flickvän.
Till sommaren ska jag träffa henne, jag vet inte vem det är än, men det får jag nog reda på snart, för sommaren är typ här redan!

Sökes: Snäll, söt, kramgo tjej, helst från Skellefteå.

Idag har jag i alla fall skrivit en tenta i geodesi. Geodesi är även kallat för mätteknik, dvs man mätar hur långt det är, hur högt det är, eller bara vart det är i allmänhet.
Lite krångligt är det:
Kartan är platt, men jordgloben är rund.
Egentligen är ju inte jorden ens rund, den är snarare oval.
Eller, Egentligen är den ju inte ens oval, den har ju massa berg och dalar och sånt tjoller som spelar in!
Klarade jag tentan blir jag riktigt glad!
Jag var ju så smart att jag drog till Spanien i helgen, vilket var mycket bra för studierna! ;o)

De ringde från Boliden AB, och ville anställa mej! Haha, kul, men jag har redan ett jobb! De skulle ha varit liiite tidigare med att höra av sej! Men det är ju kul att det är så pass lätt att få jobb!
I alla fall för mej!
Två sommarjobb, och då har jag inte ringt till ett enda ställe där jag jobbat förut!
Men det kändes ändå lite taskigt att neka de på Boliden, han hade försökt få tag på mej ett bra tag, och till och med ringt min far (!) och frågat efter mej!!
Sommarjobbet jag har tackat ja till är i Svartliden, i ett anrikningsverk. Ett anrikningsverk är en "fabrik" där man stoppar in och mosar sten, som innehåller tex guld och så försöker man ta bort det som inte är guld, och ut får man... guld!
I alla fall nästan, där jag jobbar i sommar gör de dorétackor, vilket är tackor som består av guld, silver, kanske lite koppar och så smuts... =P
Tackorna skickas till ett smältverk, och DÄR får man fram det fina guldet...

Malm som innehåller guld
malm?


Kvarn som mosar malmen
Kvarn!


Slig, dvs mosad malm
83504-2
   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback