Åska.

Ledigheten på 72 timmar förra veckan kändes som  vanligt aldelens för kort, men på något sätt, så hinner man ändå bli utvilad och det känns faktiskt inte så fruktansvärt jobbigt att köra tillbaka till jobbet!

Hann ändå med att både hälsa på folk OCH lata mej! Tog med mej Håkan och David och hälsade på Hans och Josefina i Lövånger en av kvällarna, där var allt som vanligt, vi slötittade på teve, babblade och käkade pizza, precis som det ska vara!

Det är så skönt då det inte är nån press på en att man måste hitta på något, bara för att man har tagit sej dit! Det är så det är då man hälsar på riktigt bra kompisar!



Josefina och Hans
Josefina och Hans



Nu är det bara ett skift kvar, sen är jag ledig i nio dagar!

I fredags, så hade jag just kommigt till jobbet, 19:01 dog strömmen, åskan hade slagit ner.


Blixt utanför svartliden
blixt


Det blir så fridfullt då strömmen går på ett anrikningsverk, då allt fungerar som det ska, så är det pumpar, omrörare, kvarnar, siktar, kompressorer och andra maskiner som brummar och låter och väsnas, vilket man inte tänker på förrän strömmen går, och allt blir.... 
tyst....
Det enda som låter är sligen som forsar någostans...



Det blev mörkt ett tag
Pumpar

Det blev i alla fall en hektisk natt, mycket att göra, mycket att få igång, så jag sov som en sten efteråt!

Igår klockan 18:47 hände precis samma sak.

Vi får se vad som händer ikväll.

Nu ska jag nog sova en timme till!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Coola bilder...

Vem kan det vara som kommenterar ditt inlägg.. Jo det är ju Moi! (Kommer du ihåg franska lektionerna...Bert...krigshistorier...röklukt...gula tänder) Behöver jag fortsätta!?
Det är väldigt roligt att känna någon som bloggar, jag ska besöka din så ofta jag kan! Då kanske du ännu mer inspirerad att skriva, när du vet att någon kollar!
jag har ju också en blogg, visste inte om jag ville säga det för att jag vet inte om jag vill att folk ska titta, men jag tänkte,vad fan det spelar faktiskt ingen roll. Jag skriver faktiskt bara för min egen skull, precis som du! Du kanske inte tycker att den är så kul, för den handlar bara om pyssel och handarbete och såna saker. Jag skriver inte några personliga saker än, den är mer som en "kom ihåg". men vi får väl se vad som händer. Just nu tycker jag det är kul, men om ett tag kanske jag inte känner för det nått mer, vi får se helt enkelt!
Just nu är det jätte kul iallafall!

Det här blev en lång kommentar, men hoppas jag får se några nya bilder snart!

Ha det bra!
/Jenny

Postat av: Fredrik

Ja, jag kommer ihåg honom! :) Man lärde sej kanske inte så mycket franska, men snacka om kul det var! haha, jag ska nog bokmärka alla bloggar jag vet, så jag kommer ihåg att kika! Det finns en risk att du råkar bli nämnd i min blogg, pga en tröja du sytt till! ;)
Trevligt att läsa din blogg, jag kommer nog att bli stammis där också! får fälla någon kommentar någon dag! Men varför vilka känner till din blogg då?

Hade bäst! kram!

2006-07-13 @ 23:04:52
URL: http://kazador.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback